Hos Rezponz tror vi på, at et godt arbejdsmiljø ikke bare handler om regler, skemaer og møder. Derfor er vi rigtig glade for at kunne præsentere vores nye arbejdsmiljørepræsentanter hos Rezponz: Philip Stoltenborg, Oskar Hjorth Christensen, Rony Suputra Jailani og Oscar Riber Wohlfarth.
De har valgt at tage et ekstra ansvar for fællesskabet og for den hverdag, vi alle sammen er en del af. Rollen som arbejdsmiljørepræsentant handler nemlig ikke kun om at pege på problemer. Den handler i høj grad om at lytte, forstå, samarbejde og være med til at skabe positive forandringer.
For os er det vigtigt, at arbejdsmiljø ikke bliver noget, der kun ligger hos ledelsen eller HR. Det skal leve tæt på medarbejderne. Tæt på teamet. Tæt på hverdagen.
Og det er netop her, vores nye arbejdsmiljørepræsentanter får en vigtig rolle.
En rolle med ansvar, læring og udvikling
Som arbejdsmiljørepræsentanter skal Philip, Oscar, Oskar og Rony være med til at styrke dialogen om trivsel, arbejdsglæde og samarbejde hos Rezponz.
De bliver et vigtigt bindeled mellem medarbejdere, ledelse og arbejdspladsen som helhed. Ikke som nogen, der står udenfor og vurderer hverdagen, men som kollegaer, der selv er en del af den.
Inden arbejdet for alvor går i gang, skal de igennem den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse, hvor de får mere viden om arbejdsmiljø, trivsel, samarbejde, forebyggelse og rollen som arbejdsmiljørepræsentant.
Det bliver et forløb, hvor de både får ny faglig viden og mulighed for at udvikle sig personligt.
Rollen kræver mere end bare interesse.
Den kræver ansvar. Nysgerrighed. Mod til at lytte. Og evnen til at bringe input videre på en god og konstruktiv måde.
En af deres første store opgaver bliver også at bidrage til den kommende APV, hvor vi sammen skal blive endnu klogere på, hvordan hverdagen opleves hos Rezponz – og hvor vi kan gøre tingene endnu bedre.
Mød Oscar fra CBB
– arbejdsmiljørepræsentant hos Rezponz
Jeg stillede op som arbejdsmiljørepræsentant, fordi jeg gerne vil være med til at gøre en positiv forskel for mine kollegaer.
Vi bruger mange timer her på arbejdet, og jeg synes, det er vigtigt, at man trives, føler sig hørt og har det godt – både fysisk og mentalt.
Jeg kan godt lide at tage ansvar og skabe en god stemning, så det føltes som et naturligt skridt for mig.”
Mød Philip fra CBB
– arbejdsmiljørepræsentant hos Rezponz
“Jeg stillede op som arbejdsmiljørepræsentant, fordi jeg gerne vil være med til at gøre en positiv forskel i hverdagen for mine kollegaer.
Det er vigtigt, at man kan passe sit arbejde, udvikle sig og tage ansvar – men det er lige så vigtigt, at man føler sig hørt, tryg og som en del af fællesskabet.
For mig er et godt arbejdsmiljø vigtigt både fagligt og socialt, og jeg synes, det er vigtigt, at alle føler sig hørt, trives og har lyst til at møde på arbejde.”
En rolle med ansvar og udvikling
Philip glæder sig til at lære mere gennem rollen og til at være en person, kollegaerne føler, de kan gå til.
“Jeg forventer at lære en masse gennem rollen og få mulighed for at arbejde med både trivsel, samarbejde og de ting, der kan gøre hverdagen endnu bedre for medarbejderne.”
Han ser rollen som en mulighed for både at bidrage til arbejdspladsen og udvikle sig personligt.
“Jeg glæder mig især til at være en person, kollegaer føler, de kan gå til, og til at bidrage med idéer og initiativer, der kan styrke arbejdsmiljøet hos Rezponz.”
Mød Oskar fra Norlys
– arbejdsmiljørepræsentant hos Rezponz
Jeg stillede op til stillingen som arbejdsmiljørepræsentat fordi jeg synes det lød spændende at få indblik i nogle dybere processer samt hjælpe mine kollegaer med at have en bedre hverdag. Det vigtigste for et godt arbejdsmiljø synes jeg er at man kan have det godt sammen med sine kollegaer mens man stadig formår at lave sit arbejde
Jeg glæder mig til at arbejde med emner som indeklima, generel trivsel og hvad end andet mine kollegaer synes er spændende, og så glæder mig meget til at møde udfordringer i rollen.
Derfor betyder det noget
For mange unge er arbejdet ikke bare et sted, man møder op og går hjem igen. Det er også et sted, hvor man lærer sig selv bedre at kende, udvikler sig og bliver en del af noget større.
Derfor er det stærkt, når unge medarbejdere selv tager ansvar for kulturen og hverdagen.
Mød Rony fra Telenor
– arbejdsmiljørepræsentant hos Rezponz
“Jeg har valgt at blive arbejdsmiljørepræsentant fordi jeg er optaget af trivsel på arbejdspladsen og af, at vi har det godt, når vi går på arbejde.
Samtidig synes jeg også, det er meget spændende at lære en masse nyt og få indsigt i Rezponz på en anden måde, end jeg plejer.
Rollen som arbejdsmiljørepræsentant giver mig mulighed for at udvikle mig personligt og fagligt, samtidig med at jeg kan være med til at gøre en positiv forskel for mine kollegaer.”
Et stærkere arbejdsmiljø starter tæt på hverdagen
Hos Rezponz vil vi gerne skabe en arbejdsplads, hvor mennesker både kan præstere, lære og trives.
Det kræver ikke kun gode intentioner. Det kræver også struktur, dialog og mennesker, der tør tage ansvar.
Med vores nye arbejdsmiljørepræsentanter får vi fire kollegaer, der kan være med til at gøre arbejdsmiljøet endnu mere konkret, nærværende og relevant i hverdagen.
Vi glæder os til at følge Philip, Oscar, Oskar og Rony i rollen – og til at se den udvikling, de hver især kommer til at gå igennem.
Vil du også være en del af Rezponz?
Hos Rezponz leder vi efter mennesker, der har lyst til at udvikle sig, lære nyt og være en del af et stærkt fællesskab.
Du behøver ikke have det hele på plads fra start. Det vigtigste er, at du møder op med energi, nysgerrighed og lysten til at blive bedre.
Måske starter du som Customer Success Advisor. Måske finder du ud af, at du har talent for salg, kundeservice, coaching, struktur eller ledelse.
Hos Rezponz er der plads til at vokse.

